Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Redukce emisí NOx využitím keramického filtru
Rubišar, Václav ; Niesner, Jakub (oponent) ; Jedlička, Filip (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou snižování NOX vyskytujících se v odpadních plynech. Nejdříve je popsána charakteristika všech významných druhů NOX a jsou uvedeny jejich chemické vlastnosti. Je zmíněn i jejich dopad na zdraví člověka a mechanismus jejich vzniku. Dále pak budou představeny všechny významné metody, kterými se v dnešní době dociluje snížení množství oxidů dusíku ze spalin a odpadních plynů, zejména pak metodě selektivní katalytické redukce. Té je možné dosáhnout několika způsoby - například použitím keramické svíčky nebo látkového rukávce. Ke každému z těchto způsobů jsou zároveň uvedeny jeho hlavní výhody a nevýhody. Součástí této práce bude i seznámení se s experimentální filtrační jednotkou INTEQ II navrženou pro selektivní katalytickou redukci NOX, popis její funkce a jednoduchý výpočet tlakové ztráty na keramické svíčce.
Technologie selektivní katalytické redukce pro osobní automobily
Jurík, Juraj ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Predložená bakalárska práca sa zaoberá technológiou selektívnej katalytickej redukcie. Týka sa znižovania emisií oxidov dusíka u naftových motorov. Opisuje jej jednotlivé časti, ich funkciu a umiestnenie v systéme. V súvislosti s opisovanou technológiou sú v prvej časti popísané jednotlivé škodlivé látky výfukových plynov. Druhá časť sa zaoberá emisnými limitmi a ich plnením. V ostatných častiach je popísaná samotná technológia vrátane popisu riešení niektorých výrobcov.
Technologie selektivní katalytické redukce
Kudlík, Michael ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologií selektivní katalytické redukce. Technologie vznikla v důsledku zavádění přísných emisních limitů, kterých výrobci pomocí této technologie dosahují. První část práce je zaměřena na složení výfukových plynů, kde jsou rozebrány jednotlivé prvky a následně jsou zde uvedeny evropské emisní limity. Dále je práce zaměřena na způsoby snižování emisí vznětových motorů, kde je popsána funkce recirkulace výfukových plynů a funkce selektivní katalytické redukce. Poté jsou podrobně popsány vývojové systémy selektivní katalytické redukce. Závěrem je uvedeno použití či aplikace výrobců automobilů.
Čtyřválcové a šestiválcové traktorové motory
Potůček, Šimon ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje současné technologie a trendy u traktorových motorů a uvádí souhrn sortimentu nejdůležitějších výrobců traktorových motorů, používaných v České republice.
Návrh granulačního kotle na černé uhlí, 540 °C, 9,4 MPa, tnv = 170 °C
Podhorský, Jakub ; Nechvátal, Ondřej (oponent) ; Skála, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Návrh granulačního kotle na černé uhlí se zabývá tepelným návrhem kotle, který má být zastaven do stávající kotelny na místo demontovaného kotle. Při návrhu je také uvažováno s využitím metody SCR pro dosažení emisních limitů NOx.
Modelování a návrh ESD ochran v integrovaných obvodech
Běťák, Petr ; Sládek,, Petr (oponent) ; Bartoň,, Zdeněk (oponent) ; Musil, Vladislav (vedoucí práce)
Disertační práce představuje nové polovodičové struktury, které lze použít jako elektrostatické ochrany v integrovaných obvodech. Základem pro návrh zmíněných struktur se stala horizontální čtyřvrstvá tyristorová struktura, která byla dále modifikována tak, aby umožňovala variabilitu spouštěcího a udržovacího napětí v závislosti na rozměrech masky. Na základě výsledků z modelování byly vyrobeny vzorky těchto struktur a jejich vlastnosti byly ověřeny měřením. Dále byly Další navrženou ochranou byl systém s bipolárním tranzistorem jako spínačem elektrostatické ochrany. Tento přístup byl simulován a ověřován na vyrobených vzorcích. Výhody a nevýhody představených ochran jsou v práci rozebrány.
Studie rozmístění dílů SCR systému na traktoru s pevnostní analýzou vybraných komponentů
Polnický, Václav ; Hrdlička, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá úpravou výfukového systému pro splnění emisních norem Stage IV. Jsou probrány mechanismy vzniku emisních složek a systémy nutné pro jejich snížení. Součástí je analýza umístění komponent systému vstřikování AdBlue. Stěžejní část práce se zabývá konkrétním konstrukčním řešením výfuku obsahující filtr pro zachycení pevných částic, stejně tak jako filtr pro redukci oxidu dusíku. Je provedena pevnostní analýza zahrnující problematiku vibrací, svarů, únavy a živostnosti. Práce je vytvořena pro firmu Zetor Tractors a.s. .
Moderní technologie čištění spalin pro energetické využití zdravotnických odpadů
Kotas, Dan ; Krňávek, Martin (oponent) ; Krejčí, Tomáš (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce pojednává o současné situaci nakládání se zdravotnickým odpadem na území České republiky a analyzuje stávající technologický stav zařízení pro jeho termickou likvidaci. Navazuje popis dostupných technologií čištění spalin, jež vznikají při termické likvidaci zdravotnického odpadu. Pozornost je věnována také souhrnu legislativních předpisů platných na území České republiky a z nich vyplývajících emisních limitů pro spalování odpadů, neboť právě ty tvoří zadání pro návrh systému čištění spalin. V hlavní části práce byly navrženy dvě technologické koncepce řešení systému čištění spalin moderního zařízení pro energetické využití zdravotnického odpadu se zpracovatelskou kapacitou 1400 t/rok umístěného v krajské nemocnici modelového regionu. Na základě vstupních parametrů byla vytvořena vhodná aparátová skladba obou variantních řešení, která byla následně bilancována jak z pohledu materiálového, tak z pohledu energetického. Na základě bilancí byly navrženy hlavní aparáty obou variantních řešení, pro které byla stanovena investiční cena. V závěru práce je vybrána vhodná varianta na základě ekonomického zhodnocení, porovnáním provozních (CAPEX) a investičních nákladů (OPEX).
Zneškodňování spalin znečištěných NOx II
Jedlička, Filip ; Jecha, David (oponent) ; Dvořák, Radek (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou snižování NOx vyskytujících se v odpadních plynech. Důraz je přitom kladen na kombinované čištění odpadních plynů prostřednictvím keramické svíčky, kde nanesený katalyzátor umožňuje snižování NOx metodou selektivní katalytické redukce. Hlavním cílem diplomové práce byl návrh experimentální jednotky pro současné odstraňování plynných polutantů (dioxiny, VOC a NOx) a popílku na katalytické keramické svíčce. Návrh experimentální jednotky spočíval ve výpočtu základních parametrů, jako jsou průměry potrubí, průměr filtrační komory, výkon elektroohřevu a jiné. Při návrhu bylo také nutné sestavit model tlakové ztráty, který je rozdělen na tlakovou ztrátu keramické svíčky a potrubního systému. Pro vyhodnocení experimentálně naměřených dat a pro popis probíhající katalytické reakce za různých provozních podmínek byl vytvořen predikční model katalytického filtru. Poslední kapitola se zabývá plánovanými experimentálními zkouškami.
Exhaust Gas Energy Recuperation in a Commercial Vehicle Diesel Engine
Šroba, Roman ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
The scope of this thesis investigates value added by a turbocharger with an associated motor-generator unit to a diesel engine used by a commercial vehicle. A thermodynamic model of the engine was prepared in GT-SUITE software. Case studies were primary focused on a reduction of specific fuel consumption as well as a nitrogen oxides production using an energy recuperation of exhaust gas. Furthermore, there are described potential benefits of using an electric assistance in order to increase an exhaust gas temperature during a steady state engine operation. Additionally, there is an investigation of potential benefits of a turbocharger assistance in a transition engine mode operating during rapid acceleration of the vehicle. The results of individual analysis will be taken into account for a selection of turbocharger regarding specific engine implementation. The results of simulation suggest that it is possible to lower specific fuel consumption, production of nitrogen oxides, as well as accelerate turbocharger response.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.